Gaby-träning 30/8

Ja, gårdagens träning då alltså.
Innan träningarna går G alltid runt och kollar läget, berättade om Ångefadäsen och att jag var osäker på hästens hälsostatus och sa att jag tänkte börja försöktigt för att se hur han kändes, om han var "bakåt" tänkte jag avbryta..
 
Vi började som alltid med övningar för att få dem rakriktade innan vi började lägga till små hinder..
 
Ena övningen var längs långsidan, sockerbits hinder in på böjtspår, 5 språng till oxer, övergång till trav till travbommar..
Inga problem för F som är så otroligt lyhörd, ett litet ptroo och upprätning så bröt han av och travade över 😊
Då alla hästar var uppmärksamma byttes travbommarna ut till sockerbitshinder, 4 språng från oxern..
 
Längs andra långsidan red vi sedan räcke in på böjtspår, liiiiten volt över sockerbit ut på ett till räcke, ni ser den övningen i filmen, även det plättlätt för min lilla häst 😍
 
Sedan hoppade vi igenom en 4-kombination ett par ggr innan allt sattes ihop till en lång bana 😃
 
 
Och som ni förstått fanns inga som helst tveksamheter eller motstånd ❤️
Glädjen och bjudningen på hinder var precis som vanligt 😃
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0