Onsdag

Skulle vilja säga att det gick dåligt idag med och skulle precis börja sammanfatta varför, då jag inser att jag fan ska sluta gnälla!
Det gick faktiskt skitbra!!!
 
Både häst och ryttare var dock lite trötta, jag i huvudet och han i kroppen..
Hade ingen riktig framåtbjudning även om han skötte uppgifterna med bravur ❤️
Passar bra att den lilla ska börja med lättare turer nu så att F får vila lite..
 
Så istället för att fokusera på uppvärmningen som var den som gick dåligt och SÅKLART satt den känslan i hela passet, ska jag nu tänka på allt som var bra 😊
 
Vi travhoppade, vilket vi till och med var bäst på *klapp på axel*
Jättefin takt och mitt mellan bommarna VARJE gång och han hoppade upp sig fantastiskt 👌
 
Sedan skulle vi rida i korridor mellan 2 bommar in på ett räcke, 3 galoppsprång i korridor till oxer, ut genom korridor..
Första gången tittade han till lite på första planket vilket resulerade i ett jämnfota hopp och vi räckte inte fram på 3 språng..
Efter det gick det bättre, jag unde hålla en bra galopp genom svängen trots att det vart kort på (vi var i lilla ridhuset) och vi fick till fina språng..
 
Nu längtar jag efter våren och bättre tillgång till paddock att trimma i..
Jag behöver ta rena dressyrlektioner och helst av allt skulle jag vilja att någon, gärna den som sedan ska ge mig dressyrlektionen, kunde hoppa upp och hjälpa mig att få hästen mer rakriktad..
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0