Tisdag

Red en sväng in i skogen idag och tänkte galoppera till första vändplatsen och vända där..
Ja, det gjorde vi visserligen också, men det blev ett stopp längs vägen om man säger så då ponnyn exploderade och piloten hamnade på marken 🙈
För första gången på 2år nu stack han dessutom iväg, han brukar alltid stanna och skämmas 😂
 
Så fort jag fick stopp på min häst så stannade ju även den lilla och det var bara för L att fånga honom, men hon vart nog mest rädd att han skulle försvinna och hann nog knappt reflektera över att hon ens legat på marken 😅
 
Tog om galoppen iaf och då skötte han sig fint 👍
På hem vägen tänkte vi jobba mer i traven, men F hängde så sjukt mycket i hacket så jag klarade inte av att bära runt på honom, var alldeles för tungt, så vi travade bara på rätt så fritt nästan hela vägen hem 😊
 
Imorgon är det dressyrträning för de små och jag tror faktiskt inte det blir så mycket hoppning för oss heller då många i hoppspecial-grupperna ska upp till Umeå på meeting i helgen..
Gör mig egentligen ingenting, vi kan behöva lite mer markarbete och ska ju ändå hoppa i helgen 😊👍
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0