Glad häst och ny sadel

I onsdags så kunde vi äntligen ta fram hinder och hoppa här hemma 🤩
Näst efter pappan som slapp köra till träning var nog Fransen allra gladast, han verkligen älskar vår paddock och blir extra pigg och busig 🥰
 
Då vi inte visste hur underlaget skulle hålla tog vi det lugnt med lite småskutt bara och lade till lydnads kontroller där emellan 🙂
 
 
 
 
 
 
Men det var inte alltid travbommarna togs i trav 😅
 
 
 
 
 
 
 
😂😂😂
 
Nåväl, hästen är glad och det är det viktigaste 🥰🥰
 
Därefter skyndade jag ut på en snabbtur med C för att hinna testa sadeln igen, denna gång med pad och förbygle.
Han var då också pigg och alldeles sprallig, inte helt optimalt med aktiv hjärnskakning, men jag höll mig kvar i alla fall 🙈
 
 
Möttes av Malin då vi kom tillbaka som skulle lägga laser på ryggen och vi konstaterade att den åkt ordentligt långt bak och troligast därför som han var alldeles upp i gasen!
 
Hur som så var han i alla fall mycket bättre i ryggen efter rörelse! Så det var ju väldans skönt och styrker min tes om att han hellre borde röras mer än att ställas av helt 🙂
 
 
Efter en natts huvudbry kring sadeln så kravlade jag mig upp igår igen, med förbygel - utan padd..
Lite sprättig för småsaker, men kan ju vara vårkänslor också!
Upp i alla klätterbackar för att verkligen testa den till max, låg kanon även då vi kom hem så den blir kvar 🤩
 
 
 
Senare på kvällen tog vi en tur med Rossi och Frasse, även Bob fick följa med 💖
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0