Måndag

Så var det måndag igen och jag inser att jag ligger ännu längre efter än vanligt! 😋
I torsdags var L och F på hoppträning, det gick superbra och hästen var ordentligt pigg 🤩
 
 
 
Därefter började det att snöa och så höll det i sig hela helgen!
Vi kunde därmed inte rida hemma då hästarna inte länger har snösulor och det blev oplanerad vila ända tills igår.
 
Då snön inte gett med sig så valde vi att inte chansa och åka upp till Härnösand för att hoppa 1m avd B, då klubben också hade banhoppningsträning valde jag att åka dit istället 😊
 
De nya planerna innebar ju också att vi hann med att åka till ridhus med de andra 2 också 😃
Fast han vilat 5 dagar lill-Nissen så var det bara att hoppa upp och åka 🥰
Vi började introducera skänkelvikning vilket han ändå snappade upp oväntat snabbt och sedan jobbade vi mycket på volt för att han ska stärka sina innersidor och inte falla in 👍
 
 
 
 
 
Frans fick jobba på med galoppen, byten, rakriktning och volter 🤗
 
Senare på eftermiddagen var det då som sagt klubbhoppning!
Då han vilat i 3 dagar så var det lite krut under hovarna och studsigt då vi försökte rida fram ute längs vägen 😅
Så jag snög in på framhoppningen och höll mig så lite i vägen som jag bara kunde istället 😊
 
Men som han hoppar sedan!
Tyckte till och med det kändes lågt 🙈 Vi fick till en bra galopp och ett bra tempo, sedan blev han lite väl studsig och tog förhållningarna lite för bra emellanåt, men vi tog oss ur det snabbt och kunde ändå fortsätta banan bra 😃👏
 
 
 
 
 
 
Alltid klapp efteråt 💖
 
Idag skiner solen, det är +8 grader och blåser ordentligt så nu borde all snö som kom i helgen försvinna minst lika fort!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0