Helgen

Men vilken hästhelg det blev 😍
Började dock så där, då jag i fredags blev huggen i benet av F som vart arg på Rossi och tog en tugga av fel ben 😅
 
 
Den blå/lila färgen är nu mer svart och det gör inte längre lika ont och det sväller inte upp så fort jag är stilla 😊
 
Så länge man varit igång har det funkat bra och i lördags red jag 2 hästar och longerade 1 efter att jag skottat hela gården och haft visning på stallet. Då jag kom in senare på kvällen värkte det dock på bra och det var svårt att röra sig om man varit stilla en stund 😅
 
F fick iaf ett dressyrpass och C en uteritt 😊
 
 
 
Igår så var det dags att sätta igång Lillen igen efter 5v vila 😃
Jag tänkte att vi kanske kunde börja med att lina honom, med Lily ville rida - barbacka..
Kanske inte mitt första val då en nybliven 4-åring ska sättas igång, lite tidigare än planerat då han varit lite väl rastlös och allmänt jävlig med sina kompisar den senaste tiden.
 
Hur som som kompromissade vi och hon red ner på lägdan så fick han springa själv i djupsnön 😊
 
 
 
 
 
Med jättelurv på halsen som kliar ordentligt tog vi fram klippmaskinen och rakade bort det, han kunde inte bry sig mindre 🤷‍♀️💖
 
 
Sedan kom W och tog en tur med Fransen i det superhärliga vädret och jag och C gjorde oss klar för pay & jump 😃
 
Det gick helt ok, vi tog oss runt felfritt, men är otroligt besviken på mig egna insats då jag inte känner att jag ger honom sjyssta förutsättningar 😕
 
 
 
Hoppas verkligen att vi får plats på onsdag så vi kan träna en gång till innan tävling på lördag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0