Första passet

Igår så var det dags för A att röra på sig 😊
Hade planerat tömkörning då han ska vara van vid det, men han blev så stressad av att vara själv inne på gången att jag ganska så omgående skrotade den tanken 😋
 
Istället blev det kli och borstning tills han slappnade av och sedan så gick vi ner till paddocken med bara en longerlina..
Eller ja ..  han släpade väl mer ner mig 😅
 
Så vi började med mycket kontaktövningar för att han skulle ha fokus på mig, när han började tugga och inte längre var stressad fick han längre lina och göra lite övergångar trav-galopp för att få utlopp för energin 😊
 
 
 
 
Efteråt var han mycket lugnare på gången och kunde stå still och bara njuta av att bli av med lite päls 🥰
Planen är att han får göra exakt samma sak idag!
Allt för att det ska vara igenkänning och han får känns sig trygg i att veta vad som förväntas av honom 😊
 
Ska testa min sadel på honom också, men jag är ganska säker på att den bli för smal!
Har en sadel på G som jag får låna så ska försöka hinna med att hämta den så är planen att åka in till ridhuset och sitta upp imorgon 👍
 
De andra killarna fick en kravlös turlängs vägen, vi joggade på och de fick mest bara röra på sig utan några konstigheter 😊
 
 
 
Titt på grusvägen 😍



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0