Måndag igen

Så har det gått en helg igen, som vanligt i rasande fart! 😊
I fredags fick de vila hela högen och i lördags tog jag F med C som handhäst och skrittade en sväng i stormen.
 
På eftermiddagen väckte vi upp Nissen i transporten och for till ridhuset för lite hoppning 🤗
 
 
 
Byggde upp en 5 1/2 då den är enkel och gör det lätt för hästen att rätt 😊
 
 
Hoppa kan han absolut, men där emellan är det otroligt vingligt 😅
Lägg på ben tjatade jag om tills ungen fick nog och sa att jag fick göra det själv, sagt och gjort! 😋
 
 
 
Dressyrspö hade ju absolut kunnat vara på sin plats för att hjälpa till med inramning, får bli det hädanefter 👍
 
 
Igår så tog jag ut C på en promenad på töm på förmiddagen, han blir lite överambitiös och försöker för mycket så det blev ett antal dikeskörningar 😂
 
 
Men överlag traskade han på bra och jag har sådan beslutsångest för hur länge han ska få vila!
Vi ska ju tävla nästa helg och just nu står det mellan att han får skrota på den här veckan också, jag hoppar lite själv i helgen och tränar nästa vecka mot att jag sätter igång och tränar redan nu på onsdag.
 
Beslutsångest!!!
 
De andra 2 fick en uteritt tillsammans med L och hennes kompis som rider Fransen på söndagar.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0