Världens bästa häst

Den har ni aldrig hört förut va? 😜
 
Morgonen började iaf med att ALLT gick fel!
  • Vi kom iväg 20 min senare än tänkt
  • Motorstopp innan vi ens kommit från gården
  • Vi höll på att krocka efter 86:an då bilen framför helt plötsligt kom på att han skulle svänga och tvärnitade mitt i vägen.
  • Startnummer 13, den 13:e 
Vi kom iaf fram helskinnade och jag gick banan medan H fick anmäla oss i skretariatet så nu kan han det också 😃👍
 
Lastade sedan ur och gjorde i ordning hästen som var ovanligt stilla och medgörlig, skrittade sedan upp mot framridningen och började värma upp..
 
A kom ganska så på en gång och hela jag blev alldeles lugn, red fram som jag brukar tills hon ropade att vi skulle  upp till framhoppningen..
 
Började hoppa fram på 8-volt på lilla och sedan blev det ett par spårng upp till metern på räcket innan vi skrittade en stund innan vi gav oss på oxern..
Sista språnget blev kattskit, jag var inte alls med och såg nog ut som en sprattelgubbe en halvmeter ovanför hästen 😂
- Ut på banan! Skrek A, så från luftsprånget ut på banan i fullgalopp(hej här kommer vi från Byn 😂) men vi hann iaf gå runt och kika på alla läskigheter medan ekipaget före red 😊
 
Sedan var det då vår tur
 
 
Jag har ju mitt mantra, jag pratar exakt hela tiden, så det får ni stå ut med 😂
Jag blir lugn och hästen glad, så det tänker jag fortsätta med ☺
 
Men som ni också då märker så blir jag helt tyst efter 6:an och mot 7:an, så får vi också ett stopp!
Gör ingen big deal av det utan vi tar bara om och jag lägger spöt på bogen språnget innan och han hoppar jätte fint ❤
 
Av någon märklig anledning får vi också med oss 8:an ner, ett jäkligt märkligt nedslag då jag varken hörde att han var i och det syns inte heller på filmen, ser ut som han är bra över, men det skiter jag fullständigt i jag är sååå glad ändå 😃
Såg knapt något efter målgången då ögonen var fulla av tårar, hann iaf höra att jag hade ganska stor hejarklack på läktaren, jag är så glad och tacksam att jag är omgiven av så fina människor ❤😘
 
Travade av och sedan analyserade vi inte det hela så mycket mer, de fel vi tog med oss var mina, sköter jag mig nästa gång så kommer vi att nolla 😊
Ska försöka få med mig coach ett par ggr till så att både jag och den ingifte assistenten känner oss säkra på våra uppgifter 👍
Angelica
2016-03-13 @ 15:48:09

Men hur i Hälsingland lyckas sista hindret åka i backen?
Ser ju ut som om att ni är långt bakom då bommen faller?!?!

Svar: Haha!Han måste ha fått med sin den med bakbenen eller något 😊
För min del spelar det absolut ingen roll, jag är så nöjd ändå 😃👍
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0