Tävlingssummering

3 dagar - 3 rivningar
Alla på hinder nummer 7 😂
De 2 sista rivningarna borde inte ha blivit då han knappt touchar bommen, men så är det i den här sporten, ytterstsmå marginaler som kan vara så avgörande!
Också ska man ha lite tur också 😉
 
Men jag struntar i placeringar än så länge, jag är så vansinnigt stolt över min lilla häst!
Förstår ni vilket hjärta han måste ha som ställer upp och gör detta för mig?!
 
För exakt 1 år sedan idag tog vi oss med nöd och näppe runt felfritt på 90cm och nu har vi hoppat 1m 3 dagar med slarvfel!
"Det är ju för lågt" säger min man med noll koll och jag är nästan benägen att hålla med, tror han skulle koncentrera sig lite mer på 110 faktiskt..
Men vi ska fortsätta traggla runt på 1m, inte stressa vidare!!
Har alltid haft som motto att man ska hoppa minst 5 felfria rundor i rad på en höjd innan man går vidare..
Bara för att kvalgränserna är 3(var det förr iaf) behöver det inte alltid betyda att man nödvändigtvis är redo att gå upp en klass..
 
 
 
 
Men om vi ska bara prata lite allmänt om hur hästen var tävlingsdag 3 då..
När jag skulle ta in honom ur hagen tittade han bara på mig, vände och gick åt andra hållet 😂
 
Hade ju fått för mig att jag skulle knoppa, så jag började fläta och allt gick så bra ända tills det var dags att börja rulla ihop dem, då var det inte roligt att stå stilla längre 🙈
Knoppar vart det i alla fall, dock inte super snygga 😂
 
Efter lång väntan var det äntligen dags att lasta ur och börja rida fram, hästen var mjuk som smör och bara helt fantastisk att rida 😍
 
Då vi kom in på framhoppningen vaknade det någon liten räcerponny inne i den lilla hästkroppen, for och bockade och laddade som tusan på hindren, kände där och då att babypelhamet var lite för starkt!
Även om han var pigg så var han så otroligt ridbar och tog förhållningarna med sättet så jäkla bra att jag blev för skarp i handen och han bara krullade ihop sig..
 
Men det är ju supersvårt att veta innan, så det var bara att göra det bästa av situationen och försöka att inte ta i tyglarna..
 
Något jag såklart hade glömt in mot hinder nummer 7 som idag var en kombination 🙈
Gjorde en halvhalt där jag blev kvar för länge i handen vilket gjorde att F backade av på A-hindret och fick istället in 3språng där det skulle ha varit 2 i kombinationen, vilket mycket väl kan ha varit orsaken till att han rev B..
 
Men som sagt, det är bara slarv och orutin från oss båda!
Vi hade lika gärna kunnat vara felfria hela helgen och det är jag så glad och stolt över 😃
Har redan bokat in en träning för Catta nästa vecka och sedan så får jag höra av mig till Annelie så får vi försöka få till någon slags regelbundenhet hos henne också..
 
Just nu är jag bara supertaggad inför hösten, jag vill tävla mer! 💪
NORRSKEN EMMA
2017-08-14 @ 08:20:17
URL: http://nouw.com/lillemmish

så kul med tävling =)

kramiz

Svar: Ja, superkul! 😃
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0