Torsdag

Alltså, min lilla häst, så fantastisk på alla sätt och vis ❤️
Då vi båda fick nöta på rätt rejält i tisdags på privatlektionen så sa både jag och Catta att han inte behövde hoppa ihjäl sig på höjden igår, utan att vi fokuserade mer på att vänta och lyssna 👍
Och vet ni, jag kan nu, med rätt ridning, med lätthet hoppa min häst på ett vanligt 2-delat bett 😍👌
 
På slutet i sista rundan vart han lite stark och tog kommandot i ett dogleg, lyssnade inte alls på halvhalten men hoppade ändå fint 🙈
Jag var väl inte helt nöjd kanske och hade gärna tagit om just dom hindren bara, men C tyckte jag var för petig och skulle istället vara skitstolt över oss båda med sådan raketutveckling 😂
Bättre att nöja oss med en sådan liten skitsak än att ta ett språng för mycket 👍
 
För ja, det gick MYCKET bättre igår än i tisdags även om jag tyckte det gick bra då med 😃
Superbra tips med fingrarna i förbygeln!!
Så fort jag känner nu att händerna vill iväg petar jag bara in dem och rider med säte och ben istället så blir hästen mer tillfreds och jag kommer tillbaka till rätt känsla och kan släppa igen..
 
Åhhhhh vad jag är glad och lycklig över att vara igång "på riktigt", längtar redan till nästa onsdag 😍❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0