Lördag

I onsdags var vi ju iväg till Njurunda för pay & jump, kom rätt tidigt och det blev en hel del väntan, men F stod så himla snällt på transporten så det gjorde absolut ingenting ❤️
 
Lily var först ut på 80cm men hon fick som inget riktigt flyt i ridningen och de fick något stopp och hon ramlade dessutom av 😂
Ingen dramatik alls, hon landade på fötterna och jag tror faktiskt att det bara var bra, då hon ridit klart banan så sa hon själv att det var ju inte alls så farligt att åka av, så då slipper hon sitta och vara orolig över det och kan rida på lite mer nästa gång 👍
 
 
Så när det var min tur var ju hästen redan uppvärmd och klar, förstå vilket lyx 👌
Hann ju inte klä om honom så jag fick hoppa med pelhamet jag med, men vet ni, det gick så jäkla bra!!
 
 
 
Vi kom rätt på precis allt, både på framhoppningen och på banan och fick vår första clear round på 1m 😃😍
Något som dessutom kändes så sjukt enkelt att jag till och med börjat fundera på om 110 debuten inte är allt för långt borta 🙈
 
På torsdagen blev det vila trots att jag gärna vill rida dagen efter tävling/träning, men vi hann helt enkelt inte med det i och med skolavslutningar och studentfirande 😊
 
Igår däremot så red vi ut en sväng, blev en tur till Norrbäcken och ett par vändor i sandbacken på vägen hem 👍
Idag så ska jag gå bort och rida lite markarbete nu på morgonen, sedan ska vi nog försöka dra om hagen lite så att de får mer yta att gå på och i eftermiddag har Lily och Rossi hoppträning dag 1 av 2 på Kungsnäs 😃
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0