Kluriga övningar och tävla på novabett

Dagens övning var superkul och Jenny är ju otroligt duktig på att instruera! 👌
Så här såg i alla fall banan ut
 
 
Vi började att hoppa fram på linjen, 12m mellan varje hinder och fokus var att hoppa mitt på varje hinder så att det blev som små serpentiner mellan 👍
 
Då det satt i båda varven skulle vi hoppa alla på en rak linje, lite klurigare då man som sagt är van att hoppa på mitten 😊
 
Bytte sedan övning till oxern med galoppbommar, en övning alla klarade oväntat bra, kul att hon har så höga tankar om oss 😂😂
 
Och till slut hoppade vi oxer till räcke på böjt spår innan vi pusslade ihop allt till en bana 😊
Tekniskt och klurigt och min första runda var urusel då jag aldrig vart klar i handen och kände mig bara hängande 😩
Andra rundan gick otroligt mycket bättre trots att hindren då var högre och hästen trött, så den är jag riktigt nöjd med 😃
 
För de små gick allt väldigt enkelt och bra 😃
Vi har bytt till novabettet på hopptränset då han inte längre bockar och busar hela tiden och han verkar trivas bra med det, så vi kör vidare på det..
 
För visst får väl ponnysar tävla hoppning på novabett?
I dressyren vet jag inte att det är tillåtet, men är det så i hoppningen också?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0