Dags att sluta med havre

Istället för att skjuta ponnyhelvetet satte jag mig upp själv på honom idag 🙈
Tyvärr så vart det som sagt i ren frustration och ilska, så jag hann inte gå hem och hämta någon hjälm, inte alls ok överhuvudtaget och det ska aldrig göras om!!
 
Vi gick ner i grannens sommarhage då L inte ville gå bort till ridskolan, vi brukar få lov att rida på lägdan men då det är så blött i backen höll vi oss till den tomma hagen istället där det kanske inte gör lika mycket om det råkar bli en liten trampskada i backen 😊
 
Redan då vi kom ner dansade lilleman runt som en liten arabhingst och så fort L började ställa krav reste han sig så pass att han höll på att slå runt flera ggr innan han drog av ett par riktigt fula bockningar..
Ungen som har den sjukaste balans jag vet höll sig kvar genom hela rodeoshowen men vart så rädd att hon grät, har det gått långt, för Lily, hon blir ALRDIG rädd 😡😡😡
 
Och brann det för mig, av med barnet och upp med mig, så var det slut med rodeo sedan 😂
Red runt en 5-10 min bara men ställde riktigt höga krav på honom med både fram och bakdelsvändningar, skänkelvikningar och övergångar och jag måste säga att han är fantastiskt rolig att rida, helt galet mjuk och följsam 😍
 
 
 
 
Då jag inte ville rida mer pga. risk för ponnyns hälsa så hoppade L upp igen och han var fantastiskt medgörlig 😅🙈
Men från och med idag får han endast havrefri kost! 
 
Anna
2017-09-27 @ 17:14:12

Men jag måste ändå påstå att han bär upp dig rätt så bra! För visst är det bara en b-ponny?

Svar: Ja han är ju det 😅🙈
Josefine Wilhelm

Fia
2017-09-27 @ 20:39:32

Han bär ju upp dig jättefint. Har sett väldigt många ponnyekipage där benen hänger vid hästens knän i princip. Nån gång då och då är nog bara nyttigt att du sätter dig upp på honom , eller en duktig ponnyunge. Han är ju trots allt ganska ung och Lily med , även om hon gör det fantastiskt bra med honom .

Svar: Ja jag vart lite chockad själv, för det kändes då som om benen hängde i backen och jag satt både på svansen och pannluggen samtidigt 😂😂

Ja någon gång då och då borde jag nog egentligen sitta upp och stämma av, framförallt nu då han är så här överdrivet "höstglad" 😅
Vart likadant förra året så det är ju skönt att veta att det går över i alla fall 😊

Tyvärr så skrämmer han ju de flesta ungar med sina rodeokonster och glädjeskutt så de vi testat har bara kommit en gång 😕🙈
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0