Lördag

Ja vad ska man säga!
Det är svårt att rida för nya tränare, man vill rida "snyggt" och man vill rida "rätt"..
För C har jag ju hittat ett system som funkar, korta tyglar och handen långt fram, att jag har vikten i stigbyglarna och släpper knän och överben, nu ville M att jag skulle rida tvärtom, dvs med mycket överskänkel och med längre tyglar..
Så det är jusåklart svårt att rida annorlunda även om det såklart också fungerade, men man får ju använda hjärnkontroret otroligt mycket då man ska tänka på allt nytt 😅
 
Dagens träning var precis sådant som jag behöver, rakriktning, bommar och småhinder 😃👍
Exakt vad jag hade hoppats på att torsdagsträningarna skulle innehålla då det är det jag behöver träna på, hoppa högt på lätta banor är inget problem!
Utan det är när det blir lågt och tekniskt vi brister, en svaghet jag är väl medveten om och därför vill förbättra 😊
Såklart jag blir besviken och less på mig själv när jag känner att det inte fungerar och jag känner själv att jag drar handen bakåt trots att jag vet att hästens näsa följer med 🙈
 
Fick order att rida som Franke Sloothaak (känd för sina långa tyglar), men då springer han ju lite i från mig istället 😕
Ena rundan gick sådär och den andra katastrof!

 

Då vi fick frågan om vi vill köra om de små hindren eller börja hoppa upp den på en linje var valet enkelt då jag ju vill träna på det som är svårt!!!
Valde att hoppa sista rundan med en blandning av både M och Cs system och det var absolut bästa rundan, hästen lyssnade fint på förhållningarna och hoppade runda språng med näsan framme 😃
Ibland ska man bara inte tänka så mycket 😊
 
Hoppade upp oss några språng men valde att sluta på drygt 1m då hela hästen kändes trött i kroppen!
Inte så konstigt med tanke på hur mycket han tränat denna vecka😅🙈
 
Sedan var det bara att byta häst i transporten då det var dags för de små att träna och det briljerade redan från start 😍
Alltså fy fan vad bra hon är min unge ❣️
Fia
2017-09-24 @ 11:20:25

Tyckte ni gjorde det jättebra , framförallt när du längde på tygeln lite och han kom fram med näsan . En riktig liten gummiboll ser han ut som 👍

Svar: Vi gjorde så gott vi kunde iaf 😅Blir ju dock lite feg av att länga tygeln då han springer ifrån mig och jag kontrar med att bromsa bakåt och näsan följer med 🙈
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0