Bettbyte och sårvård

Idag så fick Cristallo ett markarbetspass nere på lägdan, första gången jag faktiskt kräver lite mer av honom och inte bara "åker runt" 😊
Jobbigt med snön också med han sköte sig verkligen som den diamant han är 😍💎
Men han visade också tydligt att han inte gillar det raka bettet jag ridit på ett tag.
 
Upplevde ju redan första turen att han var missnöjd, men gav det några fler chanser och det blev bättre och sedan fick han vintervilan.
Och idag då han som sagt fick lite mer krav på sig sprang han bara och gapade och krullade ihop sig istället för att ta stöd, så nej, det kommer han inte att behöva ha längre.
 
Vi ägnar några bilder åt att njuta av denna fina häst, han är verkligen min dream come true och jag blir bara mer och mer kär i honom för varje dag som går 💖🦄
 
 
 
 
 
 
 
De andra hästarna hade vi tänkt ta en galopptur med idag, men den lilla röda kom in med uppskuret framben, troligast från en brodd..
Det var både en reva ovanför knät och sedan insidan nere på skenbenet där han var rejält svullen och jämntjock från knä till kota 🤦‍♀️
 
 
Fick inte riktigt komma åt och tvätta så jag kastade på vatten så gott jag kunde och sedan så fick han bomullsomslag och lindat ben och fortsatte planerna på ridning om än lugnare än tänkt, just pga svullnaden, då är rörelse alltid bra!!!
 
Tack och lov fanns ingen tillstymmelse till hälta så vi red en vanlig tur i alla gångarter 😊
Då vi kom hem igen så hade svullnaden redan lagt sig något, fortfarande tjock kring såret som jag nu kunde titta lite bättre på och det ser inte ut att vara djupt..
Dränkte det med blåspray och gjorde nytt omslag med bomull innan han fick vanlig padd och linda innan de gick ut igen.
 
Frazze fick testa bettet som C inte gillar och han älskade det, sög fin och var väldigt jämn och stadig i munnen 😃👍
Så det kommer han definitivt att gå mer på och Cristallo får istället testa Golden Wings bettet 😊
 
 
Söker tröst på brosans bak då matte är dum och ska pilla i såren 
 
Fia
2018-12-17 @ 20:17:46

Så snygg han är i rosa 😍😍

Svar: Visst är han 🤩💖👌
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0