Huf-Flex

Rossi var svullen och öm imorse, tvättade rent och smetade på silversalvan innan han fick gå ut, nu ikväll så var han återigen spänd, svullen och varm 😏
 
Nåväl, han och C fick ändå göras i ordning och följa med ner på lägdan.
Lily red ett dressyrpass och C longerades och det gick så himla bra med båda 2 😍
 
Rossi skötte sig exemplariskt och Cristallo vågade lämna mig 😂
Lite bekymmer då jag ska sända iväg honom då han inte riktigt fattar vad jag menar, istället backar han och försöker jag visa vägen med spöet så börjar han vinka 🤦‍♀️😂
Vi har lite att träna på så att säga 😉
 
Men bara jag fick ut honom på en volt så gick det superbra och han galopperade på stor volt och fick trava in på små, små volter och avslutningsvis bar han sig fantastiskt fint och avslappnat, så då slutade vi 🤩
 
 
Då vi kom in igen var R helt normal i benet igen, varken svullen eller varm, motion och rörelse är som alltid bästa botemedlet mot det mesta 😃👍
Tvättade rent och salvade på sedan får han stå lindad i natt som extra stöd då han är stilla..
 
F fick vila idag, har har ju inga sulor fram så jag vill inte ge mig ut i snön och riskera onödiga sträckningar 😏
Ja alltså, han är ju skodd med sulor, men de har på något vis gått sönder i framhovarna och lossnat, så där de behövs är han nu då utan och mellan sko och hov har han en bit sula kvar, jättedumt!
 
Funderar på att skaffa ett par Huf-Flex, någon som vet om de är bra eller tappas de lätt?
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0