Söndag

Kl. 8 rullade vi in på SRK, gick och hämtade nycklarna och släppte in oss i ridhuset 😊
Lily började värma upp hästen medan jag slängde ut bommar lite här och var 👍
 
3 st längs ena långsidan med 17m mellan varje och 3st upphöjda på en volt..
 
Började sedan att värma upp med travöppnor, eller ja, höger varv går jättebra, men vänster får jag rida mer skänkelvikning för att han inte ska bli en ostkrok istället och det upplägget funkade faktiskt riktigt bra och jag kunde tvära mindre och mindre, men någon riktig öppna blev det väl just inte..
 
I galoppen sedan så red jag nästan bara förvändgalopp för att få honom rak, succé!!! 👌
Men jobbigt tyckte han att det var 😅
Lade sedan till bommarna på i trav på volten och sedan ut i galoppöppnor på långsidorna..
Samma här, i höger går det fin fint, i vänster, not so much 🙈
Så istället för öppna i vänster varv ställde jag honom lätt utåt och fokuserade mer på att få honom rak, känner lite som så att man måste börja i rätt ände 😉
 
Lite pustning och sedan lade vi till bommarna på långsidan, han vill ju gärna fara och byta galopp när vi rider så, så fokuset idag låg som sagt främst på att hålla honom rak så att han kunde hålla rätt galopp men också tempo så att han hade lika antal språng mellan alla bommar, funkde super i båda varven 😍
Kunde både länga och korta sprången och ändå få lika antal, så där är jag vansinnigt nöjd ❤️
 
Då jag tyckte att jag var färdig menade barnet på att vi bara värmt upp, nu skulle det hoppas 😂😅
 
Drog fram en oxer iaf och tog några språng bara, fantastisk känsla över alla trots att vi var trötta båda 2 och då det började ta slut på barnets armar gav vi oss med höjning och Lily fick trava och skritta av medan jag städade undan..
Hämtade en tumstock och det visade sig att sista språnget låg på 125 😅
 
 
 
For sedan hem och lastade/packade ur bil och trasport, masserade hästen med lite linement och lindade benen på honom innan han fick komma ut i hagen igen..
 
Kl. 10 klev vi innanför dörren hemma och nu sitter vi och undrar vad vi ska hitta på resten av dagen 😂
Det har sina för och nackdelar med att vara morgonpigg 😜
Melina
2018-01-30 @ 23:21:10
URL: http://melinajaderblom.blogg.se

Ni är ju så fina ihop! Och fasen vilken fräsig hjälm du har!😍

Svar: Gulle du 😘😘

Haha, jag vet!!! 😂💖👌
Josefine Wilhelm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0