Söndag

Imorse kom vi i alla fall iväg som tänkt till ridhuset, hade sådan tur att vi fick hela stora för oss själva 😃
Förstå vad lyxigt att kunna rida precis som man vill på dessa ytor och med speglar att kunna se och korrigigera själv 👌
Att det dessutom är varmt gör absolut inte saken sämre..
 
Nä, det här vart precis helt rätt val!
Det är tur jag har kloka människor runt mig när jag får mina infall och vill få saker gjorda NU 🙈
 
Började med att värma upp genom att rida tempoväxlingar mellan varje bokstav längs ena långsidan, in på volt vid A och C för att sedan rida öppna längs den andra långsidan..
Detta gjorde vi i båda varven i alla gångarter 👍
 
Då hästarna var varma och avspända började vi rulla på den grind Rossi var livrädd för under hopplägret, målet var att göra ett galoppbyte över denna och sedan in på stora volter med övergångar trav-galopp innan vi gjorde nytt byte och likadant på andra sidan i då andra varvet..
 
 
Rullade på tills alla byten satt klokrent för båda hästarna i båda varven 😊
Ska också tillägga att Rossi inte ens tittade på grinden idag!!
Gav piloten en uppgift om att efter hindret öka galoppen till nästa hörn, då hon hade något att fokusera på efter hindret fanns det inte lika mycket plats i hjärnan att fundera på hur vida de ens skulle komma över hindret eller inte och ja, det verkar ju ha funkat 👍
Så nej, är fortfarande övertygad om att problemet sitter på ryggen inte i hästen 😊
Är så nyfiken vad de säger på onsdag samtidigt som jag är så orolig att de faktiskt ska hitta något 🙈
Måtte denna dag komma så jag kan släppa det!
 
De små avslutade sedan med att rida på en liten fyrkant någon meter innanför spåret i trav, halt och framdelsvändning genom hörnet och sedan rulla så i båda varven medan jag och H lite snabbt byggde fram ett räcke till mig..
 
Tog några språng tills vi var uppe på 110, känns inte alls svårt men då vi inte hopapt så mycket på den höjden blev det bara 2 språng..
Jag har fortfarande svårt att hitta distanserna och tar därför bara första bästa vilket inte alltid blir helt rätt och vi kommer för nära eller hoppar av för stort 🙈
Vi får träna vidare helt enkelt 😊
 
 
 
Nä, vad säger ni?
Nu kör vi 💪💪



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0