De senaste dagarna

Så hade det gått ett par dagar igen 🙈
I torsdags fick de vila då vi drog sommarhagar och i fredags så var vi i Svenstavik på studentfirande hela dagen..
 
Så med 2 dagars vila i kroppen for jag och F igår till Timrå för hopptävling 😊
Vi hoppade 1m och 110, till metern fick vi inte alls till det på framhoppningen😏
Jag blev för petig och antingen satte jag ihop för mycket eller så sköt jag ifrån för tidigt, fick till ett bra språng och då gav jag mig..
 
Inne på banan sedan gick det jättebra!
Vi slog i 6:an men det lät som om att den var kvar ett bra tag innan den tillslut ramlade ner, filmer finns på Instagram för den som vill se 😊
 
 
Det är tur hästen tycker att det är så roligt då jag ju ser helt livrädd ut 😂
 
 
 
Sedan hände det tyvärr en olycka där det var hästen som tog mest stryk, så tävlingarna fick avbrytas i väntan på veterinär så att de kunde flytta hästen från banan och det blev då ganska lång väntan..
F fick lunch i transporten och vi hann äta vi med innan det var dags att gå banan till nästa klass.
 
Till den här klassen funkade det klockrent på framhoppningen däremot, jag släppte allt kontrollbehov och lät F fixa lite själv och bara åkte med 😊
Inne på banan sedan vart han lite för på istället och i kombinationen alldeles för flack så att vi fick med oss båda hindren ner..
 
Första gången med 8-fel 😉
Känns faktiskt lite bättre med 2 pet än ett jäkla skitpet 😊
 
Vi for sedan ner med B till gropen för lite markarbete..
 
Gjorde en korridor till en 3-studs, sedan 16m till en oxer med korridor på mitten..
Tanken var att efter studsen göra volt runt bommarna i korridoren innan hon kom på oxern.
Detta för att både få hejd på ponnyn och att träna på att komma rakt på hindren 😃
 
Första rundorna vart det bara tjo och tjim genom hela serien, men bara L fokuserade rätt lyssnade han fantastiskt fint och vi var väldigt nöjda 👌
 
Idag ska F och B gå i backen upp på flygfältet, vi ska försöka oss på 2 vändor och se hur B pallar det, i värsta fall får han väl ta runda två i skritt, men det är dags att trappa upp konditionsträningen nu så det är många tävlingar framöver 😊
 
Vi har ju fokuserat mest på att få honom avslappnad och att självmant söka sig neråt oavsett situationer tills nu, något som han nu gör ganska omgående 😃
Så när han nu använder sin kropp på rätt sätt är det dags att bättra på flåset 😅
emma
2018-06-10 @ 15:35:16
URL: http://nouw.se/islycka

vad läskigt med en olycka




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0