Tidigarelagd semester

Alla hästarna fick kliva på sin semester redan igår.
Om jag inte skulle tävla hela helgen?
Jo då, men nu blev det inte så :(
 
Slutade vid lunch igår, hem för duschning av häst och sedan fick han komma in i stallet och äta sitt lunch hö i svalkan då det var så sjukt kvavt..
 
Gjorde i ordning honom i tid och broddade och gjorde klart innan vi lastade och for i god tid då jag både skulle hinna visa vaccinationsintyget och hinna gå banan innan jag startade typ först.
 
Men då ser ni visar det sig att vaccinationen från 2013(!!!!!!) är ogitlig och gjord en dag för sent..
Detta alltså 2 år innan jag ens köpte hästen och jag förstår inte hur jag inte upptäckt detta tidigare?!?
Den var dessutom felaktigt inlagd i TDB och jag har ju bara fyllt på med de vaccinationer jag har gjort.
 
Jag får såklart startförbud, med all rätt och jag är absolut inte arg och besviken på någonon annan än mig själv.
Så jävla klantigt!!!
Man lägger ner så mycket tid och pengar och jag är så petnoga med allt annat, men med just detta har jag bara antagit att allt varit grönt :(
 
Så idag far jag och börjar om grundvaccineringen på min häst!
 
Den där motivationen jag fick tillbaka för någon vecka sedan, helt bortblåst!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0