Torsdag

Morgonens dressyr gick över förväntan!!
Första gången de ens rider program och det är ju inte direkt Rossi schvung i Bs steg, eller ens en form 😅
Men i LC är ju inte formen det viktigaste och övergångarna och vägarna gick riktigt bra, vi missade dock att hämta protokollet 🙈
 
Sedan var det dags för hoppningen nästan direkt, de valde att hoppa 50cm vilket jag tyckte var klokt efter en lång vecka med sena nätter, tidiga morgnar och mycket ridning.
Och det gick superbra 👌
 
Direkt efter hoppningen packade vi ihop och for hem, dels för att humöret på den lilla började dala och dels för att vi i princip bara skulle hem och byta häst då jag skulle ner och träna 😅
 
Min egen motivation har varit lite si och så den senaste tiden..
Jag mår inte helt 100 då hjärnan går på högvarv åt alla håll och min kropp protesterar mot precis allt just nu, så jag försöker att lyssna på den och ibland göra absolut ingenting.
 
Men så fort jag sitter till häst släpper allt och jag mår verkligen bra där uppe tillsammans med det finaste jag har ❤️
 
Och det är verkligen en fröjd att rida, min häst är så sjuuuukt ridbar och jag kan göra precis vad jag vill, behöver bara tänka tanken så gör han vad jag vill.
Nu förstår ju, en karl som kan läsa tankar 😍👌
 
I början av passet vart jag lite för pillrig och då han som sagt är så lydig vart det lite väl mycket samling, då jag släppte kontrollbehovet och bara njöt gick det så jävla bra rent utsagt..
 
 
 
 
 
Motivationen är återfunnen och jag längtar nu till kommande tävlingsvecka 😃💪
Lily - Onsdag
Jag - Torsdag, Lördag & Söndag
 
Sedan blir det lite sommarlov innan vi laddar upp för höstsäsongen 🏇
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0