Provridning

Som sagt, alltid ett ångest moment oavsett om man provrider eller visar en häst!
 
Igår så gick det dock bra 😃
Det var en mamma med väninna som kom själva för att kika på vad det var för en individ.
Har kanske målat upp honom lite värre än vad han är för att inte ovana eller rädda människor ska höra av sig.
 
De fick hämta honom i hagen och han gnäggade glatt åt dem 😊
 
Lily borstade och sadlade och fick sedan visa honom i alla gångarter samt några små språng nere på lägdan..
Så fin som han var igår har han nog aldrig varit!
Utan martingal eller gummiband sprang han runt som värsta springafint ponnyn ❤️
 
Mamman som var i höjd med mig men minst 15kg lättare provred även hon en snabbis, då kom kamelen vi känner sedan tidigare fram och dressyrstegen var som bortblåst
Nu var hon visserligen islandshästryttare och var ju inte ute efternågon GP-ponny utan en läromästare till sina barn så jag tänker att det inte gör något, han visade ju tydligt att han kan gå fint med en ryttare han känner 😊
 
De stannade sedan kvar och surrade bra länge och jag fick en riktigt bra känsla!!
Jag hoppas att de känner likadant då jag tror han skulle få det toppen där på en liten hästgård i Hälsingeskogarna, lugnt och skönt och stress eller press ❤️
 
Håll tummarna med oss!
 
  (null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0