Torsdag

Vart en tur ner till Kovland idag som sedan avslutades med lite travjobb i paddocken för F och R 👍
Då vi skulle ta in dem från hagen skulle R bajsa och det bara sprutade ur honom, hela svansen täcktes av bajs och han blev märkbart irriterad 😨
 
Tog in dem och vi började borsta och pyssla då nästa laddning kom, hela Fs box sprutlackerades 🙈
Ponnyn fick gå ut medan jag skyndade att spola av väggen..
 
Vart sedan en till sväng medan vi red, så han är uppenbart väldigt dålig i magen av någon anledning 😏
Kanske en kombination av ny höbal och allt gräs han sällt i sig under rmningarna de senaste veckorna 🤦‍♀️
 
Jag far iaf och köper foderjäst imorgon så hoppas vi att hans mage stabiliserar sig ❤️
 
Ridturen då?
Ja vad ska man säga 🙈
På vägen hem fick F panik då vi passerade korna, kastade sig på Rossi som trängdes ner i ett dike och studsade sedan upp på en lägda och vägrade gå närmare än 100m ifrån dem 😂
R som är den galna i församlingen var den som skötte sig bäst 😊
 
Då de som sagt var en aning uppjagade så travade vi av dem i paddocken tills de var avslappnade.
F så avslappnad att han snubblade och gick ner på båda framknäna och jag han tänka att vi skulle bryta nacken båda 2 innan han fick kontroll på kroppen igen 😅
Ja herregud, ibland så är det rena cirkusen..
 
Det braiga är ju i alla fall att det inte fanns tillstymmelse till hälta idag 👍
 
Då vi ridit klart så fick R en rump- och svanstvätt och jag masserade Fs framben och knän med arnika bara ifall att 😊
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0