Tittig, spänd och huvudvärk

Nej, det går inte alls bra för mig på tävling längre..
Det går åt helvete skulle jag väl hellre vilja påstå..
 
Idag hoppade vi ett hinder, till det andra hamnade jag på backen 🙈
 
På framhoppningen var han stark och på, hoppade som en kanon men jag blev kvar i handen några språng då halvhalterna inte gick igenom..
Nå väl, han var glad och hoppade i alla fall 😊
 
Då vi fick komma in på banan valde jag att gå fram till 2 hinder som var lite spektakulära och vände sedan för att hinna trava runt större delen av banan innan det var var vår tur..
Då blev han plötsligt livärdd för banpersonalen och trängde verkligen ifrån dem, vid staketet strax före hinder nummer 2 låg det dressyrstaket ute i buskarna = livsfarligt!!!
 
Så jag travade runt på volt där runt hindret tills han slutade hoppa till varje gång 🤦‍♀️
Vi fick startsignal och jag red då rätta vägen fram till 2:an en gång bara för att..
 
Red sedan mot start och första hindret, kanon fint språng, galopperade förbi banpersonalen utan problem, han fick syn på 2:an laddade, för att sedan ånga sig och tvärnita..
Jag som var helt inställd på att hoppa svingades helt ograciöst av, slog huvudet i taket på hinderstödet med sådan kraft att det knockade F i huvudet..
 
Ja, utesluten..
 
Så jag vet inte alls..
Var ju inte som i Ånge idag, utan han bjuder fint och hoppade glatt med spetsade öron, helt övertygad om att han även hoppat detta hinder på omtag om jag bara suttit kvar och på träningarna är han ju superfin, så jag vill inte tro att det är något fel på honom..
 
Vi backar ner en klass och hoppar 1m nästa tävling, funkar inte det heller så måste han kollas upp omgående..
Blir några dagars vila nu i alla fall då jag slog mig mer än vad jag först trodde, förmodligen adrenalinpåslag som tog bort den värsta smärtan då..
Huvudet värker och det ilar i nacke och rygg, så jag avvaktar och känner efter lite mer innan jag hoppar upp i sadeln igen 😊
 
Som sagt, inga problem med hindret vi faktiskt hoppade 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0