Regnet det bara öser ner

Vart ingen tömning av gödselstack, men det borde verkligen göras snart då snön gör sitt och det blir svårare att komma upp och tömma kärrorna.
Hästen klipptes däremot, men jag är inte ett dugg imponerad av maskinen då den klippte ojämnt och nöp det stackars djuret.
Slutade med att jag klippte hela djuret med en smådjurstrimmer och han blev verkligen snaggad 😅
 
I onsdags var det äntligen hoppträning igen 😃👏
Orange vädervarning och snöstorm har sällan stoppat en SRK ryttare från att träna en onsdag!
 
 
 
Efter 2v vila och nyrakad häst hade jag räknat med lite studs under hovarna, men han var väldigt stillsam och skötte sig bra 🥰
 
 
 
Jag däremot var ringrostig och gav väl inte bästa förutsättningarna. Vi hoppade lite småhinder bara, men skönt att vara igång igen.
 
Snön fortsatte att vräka ner hela torsdagen och då vi inte har snösulor än så är det svårt att motionera hästarna hemma.
Funderar på att köpa polar pads att ha fram till den 27:e då nästa skoning är.
Vad är era erfarenheter av dessa?
 
Igår så for vi ner till ridhuset och galopperade mest, en hel del lösgörande och övergångar i öppna för att röra på kroppen.
 
 
De står ju mest still i hagen nu när det varit lera och sedan stenhårt. Så även om vi inte har sulor så hoppas jag snön tänker stanna!
 
Idag så vräker dock regnet ner, riktigt superkasst väder!
Ännu en vilodag med andra ord! Men tänker passa på att städa både sadelkammare och täckesrum så att vi får plats 😅



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0